tisdag 24 november 2009

Nummer ett.

Häj. 

Det anses ju numera
kreativt att spy galla över sin samtid, så även om detta tåget har kommit och gått för längesedan, så tänkte jag återigen kasta mig in i bloggsfären. Det är ju fantastiskt jävla roligt för folk att läsa vad JAG tycker eller hur? 

Jag var på hemköp häromdagen. Jag befinner mig i en ganska uppknullad ekonomisk situation, vilket gör att man får vrida och vända på varenda krona. Jag antar att de flesta av er vet hur det känns, men jag måste dock understryka att det finns vissa gränser som ALDRIG får passeras när det kommer till denna delikata aktivitet. 


Eldorados Whitening Tandkräm:





Förpackningen ser lovande ut, speciellt för oss som växt upp med ÖB´s tyska Colgate och Pepsodentalternativ. Men hör och häpna för Innehållet motsvarar nämligen inte alltid förpackningenDet första som slår mig är den sura vinägeraktiga smak som sprider sig i munnen i samma ögonblick som den kommer i kontakt med mina tänder. Detta är väl någonting överkomligt, då jag vid 23 års ålder fått i mig ganska mycket märkliga saker, men jag kunde inte förbereda mig på kommande chock. 


Efter att ha genomlidit en mönstertandborstning (borsta i två till tre minuter. Glöm inte tandköttet och borsta inte för hårt. Fråga gärna din tandläkare om råd när du går dit nästa gång.) Så återstod endast sköljning. I samma ögonblick som vattnet kom i kontakt med tandkrämen, så domnade hela munnen av. Nu tänker säkert ni att "det gör det ju ibland med tandkräm" Men bokstavligt talat så domnade HELA munnen av. I typ en timme. Jag har fått bedövning hos tandläkaren ett antal gånger, och jag tror att tandläkarförbundet hade kunnat spara oerhört mycket pengar på att använda denna smörja som bedövning istället för dagens sputor/salvor/alternativskit som kostar multum. 9.90 kr liksom. 

OKEJ YÄS. 





5 kommentarer:

  1. haha jag vill läsa vad DU tycker. fortsätt.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. haha. jag har också den tandkrämen. smakar skit. men min mun har iaf inte domnat bort. däremot tror jag att jag kan ha fått mitt första hål i tänderna någonsin. återstå att se den 9 dec..

    SvaraRadera